Ortodonti acil vaka

İlk önce, ortodontik tedaviye alışmak biraz zordur. Teller ilk kez konulduğunda biraz ağrı hissetmek nadiren görülen bir durumdur ya da dişler yeni pozisyonlara geçmeye başlarken bazı hafif ağrılar oluşabilir. Ancak orijinal ortodontik acil durumların nadir olduğunu bilmek rahatlatıcıdır.

Bununla birlikte, acil bir durumunuz olabileceğini düşünüyorsanız, ilk adım sorunun ciddiyetini belirlemektir: Acil bir dikkat gerektiren acil bir durum mu ya da kendinize bakabileceğiniz küçük bir problem var mı? Diş Hekimine gitmek mi?

Büyük Acil Durum

Sadece birkaç gerçek ortodontik (veya diş) acil durumları vardır. Bunlar:

• Travma veya diş, yüz veya ağız yaralanması
  • Dişeti, ağız veya yüzün enfeksiyon veya şişmesi
  • Bu alanlarda şiddetli, yönetilemeyen rahatsızlıklar veya ağrı

Bu durumlardan herhangi birinde en kısa zamanda yardım aramalısınız - en iyi seçenek buysa, bir acil servise gidin. Bununla birlikte, genellikle başlangıç ​​yeri dişhekimliği ofisindedir. Örneğin, kırık bir dişiniz varsa, bu acil problem tanı ve tedaviyi gerektirir. Daha sonra ortodontik tedavi planınız gerektiği gibi ayarlanabilir. Aynı şekilde, şiddetli ağrı veya şişme, hemen tedaviye ihtiyaç duyan bir enfeksiyon veya hastalığın belirtisi olabilir.

Bazı Küçük Sorunlar

Neyse ki, ortodontik sorunların büyük çoğunluğu bu durumlara kıyasla önemsizdir - ancak hala rahatsızlık ve tahrişe neden olabilirler. Genel olarak, rahatsızlıktan hemen etkilenmenin nedenini yatıştırmaya çalışmak ve daha sonra bir randevu almak en iyisidir. İşte ortodontik sorunlardan birkaçı ve bunları evde rahatlatmak için neler yapabileceğinizle ilgili bazı ipuçları:

Gevşek veya kopmuş dirsekler, bantlar veya teller
Bu problem genellikle sert veya yapışkan şeker veya yiyecek yiyerek veya braketi ile oynayarak oluşur. Şerit veya dirsek tele hala bağlıysa olduğu gibi bırakın - ancak herhangi bir lastik izi bırakmayın! Ağzınızın içindeki rahatsızlığı ortodontik balmumu ile örtbas edebilirsiniz. Eğer çıkarsa, saklayın. Her iki durumda da, neler olduğunu bize bildirmek için ofisini arayın, bir sonraki adıma geçmenizi öneririz.

Yeri bozulmuş veya buruşturan kemer köprüsü, ayraç veya kravat
Dişler hareket etmeye başlarken, onları birbirine bağlayan tel (kemer köprüsü) ağzın arkasına yakalamaya başlayabilir veya yanaklarını rahatsız edebilir. Bir kalem silgi ile telin daha iyi bir konuma taşınmasını deneyebilirsiniz. Tel hareket etmezse, alkol ile sterilize edilmiş bir tırnak makası ile uçları kesebilirsiniz, ancak bunu yapmadan önce lütfen bilgi için arayınız. Genellikle yanlış yerleştirilmiş bir tel veya problemlere neden olan bir dirsekleri hafifçe hareket ettirmek için cımbız kullanabilirsiniz.

Teller veya dirsekler tahrişe neden olduğunda, metal parçaların balmumu ile kaplanması rahatsızlığı hafifletmeye yardımcı olur. Bu tür sorunlardan herhangi biri olursa bunu halledilebilmek için dişhekiminden bir randevu almak en iyisidir.

Genel diş ağrısı veya gevşetme
Dişlerin ortodontik tedavi sırasında hafifçe gevşetilmesi normal hareket ettiklerini gösterir! Bazen bu harekette hassasiyet eşlik edebilir, özellikle braket yerleştirildikten veya düzeltildikten sonra. Hafif ağrı için normal ağrı kesici kullanabilirsiniz. Günde iki kez bir tuzlu suyla durulama yardımcı olabilir: Bir çay kaşığı tuzu ılık su bardağında karıştırın ve 30 saniye boyunca durulayın. Çenenin dışına yerleştirilen sıcak bir bez veya ısıtma yastığı da rahatlatıcı olabilir.

Gerçek aciller nadiren de olsa, amaç ortodontik tedaviyi olabildiğince konforlu hale getirmektir.

Ortodonti acil vaka