Ağız Kuruluğu

Herkes zaman zaman ağız kuruluğu alır. Geçici ağız kuruluğu dehidrasyon, stres veya gece sadece tükürük akışında normal azalmayla sağlanabilir. Ancak kalıcı ağız kuruluğu, kserostomi olarak bilinen bir durum endişeye yol açabilir.

Normalde ağzınızı tükürük salgılayarak nemli tutan tükrük bezleriniz düzgün çalışmadığında ortaya kserostomi (Kronik tükürük eksikliği) çıkar. Kronik tükürük eksikliğinin önemli sağlık etkileri vardır. Birincisi, kuru bir ağızla yemek zor olabilir; tatma, çiğneme ve yutkunma da etkilenebilir. Bu beslenmenizi tehlikeye atabilir. Ayrıca, kuru ağız diş çürümesi için ideal koşullar oluşturur. Salya, çürümeye neden olan oral bakterilerin bu bakterilerin ürettiği asitleri nötralize etmesinde önemli bir rol oynadığından; Ağızdaki asit, diş minesini eritir ve çürüme sürecini başlatır. Ağız kuruluğu da ağız kokusuna neden olabilir.

Olası Nedenler

Kserostomi için birkaç olası neden vardır.

• İlaçlar. Ağız kuruluğundan muzdarip çoğu insan için, ilaçlar bu işin sorumludur. ABD Cerrahi Genel Sekreterliğine göre, yan etkisi olan 500'den fazla ilaç var (hem reçeteli hem de tezgah üstü). Kserostomiye neden olan ilaç listesinde antihistaminikler (alerji için), diüretikler (fazla sıvı boşaltır) ve antidepresanlar yüksektir. Kemoterapi ilaçlarının da buna etkileri olabilir.
  • Radyasyon Tedavisi. Baş ve boyun radyasyonu kalıcı olarak bazen tükürük bezlerine zarar verebilir. Vücudun diğer bölgelerinde kanser tedavisi için radyasyon kserostomiye neden olmaz.
  • Hastalık. Bazı sistemik (genel beden) hastalıklar ağız kuruluğu nedeni olabilir. Örneğin, Sjögren sendromu, vücudun gözlerindeki ve ağızdaki kendi nem üreten bezlerine saldırmasına neden olan otoimmün bir hastalıktır. Ağız kuruluğuna neden olduğu bilinen diğer hastalıklar diyabet, Parkinson hastalığı, kistik fibroz ve AIDS'dir.
  • Sinir hasarı. Baş veya boyun travması tükrük üretimindeki sinirlere zarar verebilir.

Yardım Alın

Düzenli olarak herhangi bir ilacı alıyorsanız, doktorunuzun ağız kuruluğu belirtilerini hafifletmek için bir alternatif önerebileceğini veya doz ayarlamasını yapması muhtemeldir. Bu mümkün değilse veya daha önce denenmişse, yapabileceğiniz başka şeyler vardır:

• Sıvıları sık sık yudumlayın. Bu yemek sırasında özellikle yararlıdır. İçeceğinizin şeker içermediğinden ve asidik olmadığından emin olun, aksi tektirde bunlar diş çürüğü riskinizi artıracaktır. Diyet çeşitleri de dahil olmak üzere, tüm sodalar, asidik oldukları ve diş yüzeyine saldırdığı için kaçınılmalıdır.
  • Şekersiz sakız çiğneyin. Bu, tükürük bezleriniz hasar görmemesi durumunda tükürük akışını uyarmaya yardımcı olacaktır. Diş çürümesine karşı koruyucu olabilen, doğal şeker yerine kullanılan ksilitol içeren bir çeşit seçin.
  • Gıdalar ve içecekleri kurutmak / tahriş etmekten kaçının. Bunlara tost ve krakerler, tuzlu ve baharatlı yiyecekler, alkol ve kafeinli içecekler dahildir.
  • Sigara içmeyin Bu, ağzı kurutabilir ve diş eti hastalığı riskinizi artırabilir.
  • Nemlendirici kullanın. Geceleri serinletici nemlendiriciyi çalıştırmak yatıştırıcı olabilir.
  • Tükürük uyarıcılar / ikame maddeleri kullanın. Tükrüğe neden olan ya da oral sıvı yerine geçebilecek reçeteli ve reçetesiz ürünler var. Size bazı tavsiyeler verebiliriz.
  • İyi bir ağız hijyeni uygulayın. Bir florür diş macunu ile günde en az iki kez fırça; bu bakteri plağını giderir ve dişlerinizi güçlendirmek için mineraller ekler. Diş ipi kullanmayı unutma.
  • Bir sınav yap / temizle. Ağız kuruluğunuz varsa, düzenli olarak dişhekimine gitmeniz daha önemlidir. Özellikle geçtiğimiz günlerde herhangi bir değişiklik olduğunda, hangi ilacı aldığınızı bize bildirdiğinizden emin olun. Yaşadığınız ağız kuruluğu belirtilerini gidermek için elimizden geleni yapacağız.

Ağız Kuruluğu