Osteoporoz Ve Ağız Sağlığı

Osteoporoz, kemiklerin zayıflamasına ve kırılmaya daha yatkın olmasına neden olan bir durumdur. Şu anda yaklaşık 1 milyon vatandaşı etkilediği tahmin edilen bu durum, her yıl yaklaşık 500 bin kırılmaya neden olmakta ve nüfusumuz yaşlandıkça bu sayıların artması beklenmektedir. Osteoporoz, dişleri destekleyen çene kemiğini de içeren vücudun herhangi bir yerini etkileyebilir.

Bazı dişhekimliği prosedürlerini düşünüyorsanız, bu özellikle endişe kaynağı olabilir. Örneğin eksik dişlerin yerini alması için diş implantları almak. İmplantlar diş değişiminde günümüzün altın standardıdır çünkü gerçek dişler gibi görünür ve işlev görürler. Fakat başarıları osseointegrasyon olarak bilinen ve çene içinde yaşayan kemiğe bağlandığı bir sürece bağlıdır. Bunun olması için, o kemiğin nispeten sağlıklı olması gerekir; Osteoporoz - ve onu tedavi etmek için kullanılan belirli ilaçlar ağız sağlığını etkileyebilir.

Kemik: Sürekli Değiştiren Bir Doku

Vücuttaki canlı kemik dokusu, bir doktorun ofisinde veya TV'de gördüğünüz kuru, beyaz iskelet gibi değildir. Sürekli olarak iki doğal süreç tarafından yeniden şekillendiriliyor: vücudun eski, hasar gören kemiğini çıkardığı ve parçaladığı rezorpsiyon; ve kemik oluşumu, burada kaldırılan materyal yeni, sağlıklı kemik ile değiştirilir. İdeal bir durumda, her iki süreç eşit oranda gerçekleşir; Ancak, osteoporoz, dengesini resorpsiyona yöneltmekte, kemik yapısını zayıflatmaktadır.

Bisfosfonatlar içeren bir ilaç sınıfı, rezorpsiyonu engelleyebilir ve iki işlemi geri dengeye getirmeye yardımcı olur. Fakat tam olarak anlaşılamayan nedenlerden dolayı, bu ilaçlar bazen çene kemikleri üzerinde farklı etkilere sahiptir. Nadiren de olsa, uzun süreli bisfosfonat kullanıcıları, çene osteonekrozu (ONJ) ​​geçirirler. Bu durum, çene kemiği izole bölgelerinin canlılıklarını kaybedip ölecekleri bir durumdur. Ağız cerrahisi, diş çekimi veya implant yerleşimi için bir adaysanız, bu tür prosedürleri uygulamadan önce bifosfonat kullanımının olası etkisini göz önüne almanız önemlidir.

İlaç Almak

Bifosfonatla ilişkili ONJ'den mustarip olan insanların% 90'ından fazlası, genellikle kanser tedavisi için yüksek dozlarda ilaç kullanıyordu. İlacın ağız yoluyla alınmasının yalnızca küçük bir yüzdesi bu durumu geliştirecektir. Genel olarak konuşursak, osteoporozunuz varsa veya kemik kırıkları açısından yüksek risk altındaysanız, bu ilaçları almanın yararı riskin çok üstündür.

Ancak, yüksek doz bisfosfonatlarla tedaviye başlamak üzereyseniz, ilaç almadan önce ağız hastalıklarını gidermek ve bir diş muayenesi yaptırmak idealdir. Benzer şekilde, ilacı aldıysanız, mümkünse invaziv diş tedavilerinden kaçınmak en iyisidir. Bununla birlikte, tedavi edilmemiş ağız hastalığı ciddi sağlık sorunlarına neden olabileceğinden, tedavi kararlarını vermeden önce durumunuzu tıbbi ekibinizin tüm üyeleri ile konuşmaya dikkat edin.

Osteoporoz için oral bisfosfonat alan çoğu insan dişhekimliği prosedürlerini ertelemek zorunda kalmazlar çünkü ONJ gelişme riski azdır. Diş implantlarının yerleştirilmesi durumunda, ilerleme kararı, çenede diş destekleyen kemiğin kalitesini ve miktarını ayrıntılı olarak inceledikten sonra, bireysel olarak yapılır. Osteoporoz varlığı, kullanılan implantların türünü ve osseointegrasyon işlemini tamamlamak için gereken iyileşme süresini etkileyebilir.

Hangi dental işlemleri düşünüyorsanız yapın, sahip olduğunuz tıbbi koşullar ve hem reçeteli hem de reçetesiz alacağınız ilaçlar hakkında bilgili olmamız önemlidir.

Osteoporozun Önlenmesi

Osteoporozu önlemeye yardımcı olmanın çeşitli yolları vardır.

Başlangıç ​​için, yeterli miktarda kalsiyum ve D vitamini aldığınızdan emin olun. Ayrıca kafein ve alkol alımını azaltmaya ve sigarayı bırakmaya yardımcı olur.

Ağırlık egzersizi sizi yerçekimine karşı harekete geçiren fiziksel aktiviteler, yürüyüş, koşu veya ağırlık eğitimi gibi bir dizi avantaj getirebilir.

Ve dişhekimlerine düzenli ziyaretlerinizi unutma. Diş hekimleriniz iyi ağız sağlığı korumanıza yardımcı olurlar.

Osteoporoz Ve Ağız Sağlığı