Kanal Tedavisi Ve Diş Eti Sorunları

Ağzınızda ağrı hissederseniz, hangi dişin ağrıya sebep olduğu bazen açıkça ortaya çıkar. Diğer zamanlarda, rahatsızlık duygusu daha yaygın, genelleştirilmiş veya düzeltilmesi zorlaşır. Bazen, karşılaştığınız belirtilere hangi sorunun ya da bileşim kombinasyonunun neden olduğunu tam olarak belirlemek de zor olabilir. Bu, bir dişin kök kanallarında ve buna bitişik dişeti dokusunda bir enfeksiyon bulunduğu zaman geçerli olabilir.

Bu durumda enfeksiyon, dişin pulpasında başlamış olabilir; veya, dişetinde başlamış olabilir. Zamanla, bir yerden diğerine geçer. Şimdi sıralamanın zor olduğu kafa karıştırıcı bir dizi belirtiye neden olabilir. Sorunun nereden başladığına bakılmaksızın, tedaviyi başlatmadan önce size en iyi şansı vermeniz için kapsamlı bir analiz gerekecektir.

Tedavi Yöntemleri

Diş sorunları hem kök kanallarını hem de diş eti hastalığını içeriyorsa, etkilenen dişin korunması zor olabilir. Enfeksiyonun başladığı yer bu olduğunda önemlidir: eğer dişeti hastalığı ilk kez ortaya çıkıyorsa, bu genellikle iyi değildir; Enfeksiyon dişe dolaştığı zaman, dişin uzun vadeli prognozunu zayıflatacak kadar çok kemik kaybedilmiş olabilir.

Her iki durumda da, diş ağrısının nedeni teşhis edilmesi gerekecek ve etkili bir tedavi planı geliştirilecektir. Ne kadar erken olursa, o kadar iyi olur: Kök kanalı ve dişeti problemleri kendi başlarına daha iyi hale gelmez.

Kanal Tedavisi Ve Diş Eti Sorunları