Kök Kanal Tedavisi S.S.S.

Kök kanal tedavisine ihtiyacınız olduğu söylendiğinde biraz sinir bozucu hissedebilirsiniz. Endişelenmeyin, kök kanal problemlerinin tedavisi dişhekimliğinde rutin bir şey olup, diş ağrısını giderebilir ve dişlerinizin daha uzun süre yardımcı olabilir. Bu yararlı prosedür hakkında daha fazla bilgi edinirken, neden gerekli olduğunu anlayacaksınız. İşte sıkça sorulan soruların bazı cevapları.

Kök kanalı nedir?

Dişhekimleri, dişin içindeki merkezi, içi boş bir boşluktan diş köklerinin uçlarına kadar uzanan küçük, dar geçitlere atfen "kök kanalı" terimini kullanırlar. Terim aynı zamanda "kök kanalı tedavisi" için bir kısaltma olarak da kullanılabilir ,yani içindeki derin yumuşak dokuya akut derecede iltihaplanmış veya enfekte olursa dişi kurtarmak için kullanılan prosedür.

Neden kök kanal tedavisine ihtiyacım var?

Çürüme veya yaralanma nedeniyle diş pulpası akut olarak etkilenir veya enfekte olursa, dişi kurtarmak ve enfeksiyonun yayılmasını önlemek için dokunun çıkarılması gerekecektir. Bir yetişkin olarak asıl ihtiyacınız olmayan kanal içindeki hamurumsu sıvıdır.

Bir alternatifi var mı?

Bütün dişin çekilmesini sağlayabilirsiniz, ancak özellikle kök kanal tedavisi rutin ve çok yüksek başarı oranına sahip olduğu için (% 90'ın üzerinde) onu korumaya çalışmak her zaman daha iyidir. Dişin kurtarılması, ileride sorunların daha sonra oluşmasını önleyebilir; Bunlar, dişlerin pozisyonunu değiştirmesi, ğuyemek yeme zorluğu ve çene kemiğinin hacmi ve yoğunlunun kaybedilmesinden kaynaklanan ısırıklık problemlerini içerebilir.

Kök kanal tedavisi acı vericidir mi?

İşlem normalde dolumun rahatsızlığa neden olmaz. Kök kanal tedavisi kötü bir itibara sahip olabilir, ancak bunu hak etmemektedir; Bu durumda, suçlanacak olan hastalıktır, tedavisi değil. Başka bir deyişle, ilk etapta tedaviyi gerekli kılan enfeksiyonlar sıklıkla ağrılıdır çünkü çok sayıda sinir dokusu iltihaplıyor ve bu nedenle çok hassastır. Kök kanal tedavisi aslında bu acıyı hafifletir!

İşlem sırasında ne olacak?

Alanı uyuşturduktan sonra, dişin tepesindeki (üstteki) küçük bir delik kanallara erişmek için açılır. Hastalıklı doku çıkarılır ve etli kısım ve kanal (lar) kök uçlarına kadar dezenfekte edilir. Ağız önündeki dişlerin bir kökleri ve genellikle bir kanalı vardır; arka dişlerin iki ya da üç kökleri ve genellikle üç ya da dört kanal vardır. Bu kanallar ve etli kısım, atıl, biyolojik olarak uyumlu bir malzeme ile doldurulur ve yapışkan macun ile kapatılır.

Daha sonra ne olacak?

Dişiniz birkaç gün hassas olabilir, ancak herhangi bir rahatsızlık genellikle ağrı kesici ilaçlarla veya ibuprofen gibi anti-inflamatuarlarla giderilebilir. Dişin çiğnenmesini önlemek için birkaç gün sonra kalıcı dolguyu alana kadar talimat verilecektir. Dişin ne kadar hasar gördüğüne bağlı olarak, tam kapsamlı bir kaplama gerektirebilir. Bu seçenekler sizinle tartışılacak.

Gelecekte kök kanal tedavisine olan ihtiyacı nasıl önleyebilirim?

Her gün fırçalayıp diş ipi kullanarak dişlerinizi çürüme ihtimaline karşı koruyun. Şekeri düşük, sağlıklı bir diyetle yemek ye ve soda gibi asitli içeceklerden kaçının. Düzenli profesyonel temizlik ve muayeneye gidin. Ve eğer spor yapıyorsanız, dişlerinizi yaralanmaya karşı korumak için ağız koruması sipariş etmeyi unutmayın.

Kök Kanal Tedavisi S.S.S.