Diş Çürümesini Önleme

Diş çürümesi soğuk algınlığından sonra ikinci en yaygın hastalıktır. (Tarih boyunca olduğu gibi) etkili bir tedavi olmadan ağrı, diş kaybına ve bazen daha kötü hastalıklara yol açabilir. Diş çürümesinin dişlerinize ya da sevdiklerinizin dişlerine zarar vermesini önlemek için önlemler alabilir veya aldırabilirsiniz.

Anlamanız gereken önemli bir nokta var: Tek bir "sihirli değnek" her vakada çürümeyi durduramaz. Bunun yerine çürümeye karşı mücadele, arabanıza bakmak gibi koruyucu bakım süreci olarak görülmelidir. Doğal dişleriniz, uygun bir bakım ile ömür boyu sizinle kalır. Bu işlemin temel özellikleri, evde iyi bir ağız hijyeni uygulamak ve düzenli temizlik ve kontrol için dişhekimlerine gelmektir.

Rutin ziyaretler için dişhekiminizde bulunuyorsanız, muhtemelen dişlerinizden plak (bakteri biyofilmi) ve tartar (sertleştirilmiş bir madde) birikimlerini gidermek için kullandığı özel araçları biliyorsunuzdur. Dişlerinizi kapsamlı bir şekilde temizlemek için elle kullanılan aletler, ultrasonik skalerler veya her ikisi de kullanılabilir. Daha sonra, dişleriniz çürümeye karşı iyice kontrol edilir ve boşluklar gerektiğinde tedavi edilir.

Ancak diş çürümesini önlemek için daha fazla şey yapılabilir. Diyetiniz katkıda bulunan bir faktör olabilir mi? Fırçalama tekniği yeterli mi? Ek önleyici tedavilerden yararlanabilir misiniz? Bugün, diş çürümesine neden olan ve bunun nasıl tedavi edildiğiyle ilgili artan anlayışımızla, çürüme önleme taktiklerinin özel durumunuzda en iyi sonuç verecek şekilde üzerinde durulması mümkündür.

Diş Çürümesini Önleme