Cerrahi Olmayan Dişeti Tedavisi

Periodontal (diş eti) hastalıkları, günlük etkili bir ağız hijyeni sağlanmadığında diş eti boyunca toplanan ince, yapışkan bir mikroorganizma tabakası (biyofilm olarak adlandırılır) olan bakteri plağından kaynaklanan bir enfeksiyondur. Uzun süre bırakıldığında, plak diş etlerini kademeli olarak dişlerden ayıran enflamasyona neden olur ve "periodontal cepler" olarak adlandırılan küçük boşluklar oluşturur. Cepler, hastalıklara neden olan (patojen) bakterilerin çoğalması için korunaklı bir ortam sunar. Enfeksiyon tedavi edilmediğinde, dişeti dokularından dişleri destekleyen kemiğe yayılabilir. Bu gerçekleşirse, dişler gevşeyebilir ve sonunda kaybolabilir.

Dişeti hastalıklarını tedavi ederken, genellikle aşağıdakilerden birini veya birkaçını içeren cerrahi dışı bir yaklaşımla başlamak en iyisidir::

• Ölçeklendirme ve Kök Hücre Planlaması. Diş eti hastalığı tedavisinde önemli bir hedef dişlerin kök yüzey dahil olmak üzere ürettikleri patojen bakterilerin diş ve diş etleri ve toksinler kurtulmak. Diş yüzeyini ve dişetini patojen bakterilerden ve onun ürettiği toksinlerden kurtarmak dişeti hastalıklarının tedavisinde önemli bir hedeftir. Bu kök tesviye (veya kök debridmanı) adı verilen derin temizleme prosedürüyle yapılır. Ölçekleme, diş etinin hem üstünden hemde altındaki diş yüzeyinden plak ve sert çökelleri (diş taşı veya tartar) çıkarmayı içerir. Kök düzeltme diş kök yüzeylerinin yumuşatılması, bakterilerin yapışmasına daha da zor hale getirmektir.
  • Antibiyotikler / Antimikrobiyal. Dişeti hastalığı ilerledikçe, periodontal boşluklar ve kemik kaybı, elde taşınabilir enstrümanlarla temizlenmesi zordur ve ulaşılması zor küçük alanların oluşumuyla sonuçlanabilir. Bazen, erişilemeyen yerleri reçeteli bir antimikrobiyal durulama (genellikle klorheksidin içeren) veya etkilenen bölgelere doğrudan uygulanan bir topikal antibiyotiği (tetrasiklin veya doksisiklin gibi) kullanarak dezenfekte etmeye çalışmak nispeten daha iyidir. Bunlar, kısa süreli olarak kullanılır, çünkü yararlı bakteri türlerini yoketmek istemezsiniz.
  • Isırma Ayarı. Eğer dişlerinizin biraz gevşek ise, özellikle diş gıcırdatma ya da sıkma alışkanlığı varsa, ısırma ve çiğneme streslerinden korunmanız gerekebilir. Örneğin, üst ve alt dişlerin birbirine temas şeklini değiştirmek için minik diş yüzey minesinin miktarlarını yeniden şekillendirmek, böylece kuvveti azaltmak ve hareketliliklerini azaltmak mümkündür.
  • Ağız sağlıgı. Diş plağı diş eti hastalıklarının başlıca nedeni olduğu için, günlük olarak bunu kaldırmak önemlidir. Bu, ağız sağlığınızın hastalıktan uzak tutulmasında büyük bir rol oynayacağı anlamına gelir. En etkili fırçalama ve diş ipi teknikleri konusunda eğitim ve evde kullanmanız gereken ürünler için önerilerde bulunuyoruz. Sonra rutin günlük yapmanız gerekelenler için teşvik edileceksiniz. Kendi ağız sağlığı bakımınızda aktif bir katılımcı olmanız, periodontal tedavinizin başarılı olmasını sağlamanın en iyi yoludur. Ağız sağlığınıza odaklanırken sigara içmeyi bırakmanın sadece ağzınıza değil tüm vücudunuza da yardım ettiğini unutmayın.

Çoğu zaman, cerrahi olmayan tedavi, periodontal enfeksiyonu kontrol etmek, ağız dokularını sağlıklı hale getirmek ve gevşek dişleri sıkıştırmak için yeterlidir. Bu noktada, evde ağız hijyenini rutin tutmak, diş hekimine düzenli kontrol yaptırmak ve dişleri temizletmek, sağlıklı dişlere sahip olmak için size en iyi yoldur.

Cerrahi Olmayan Dişeti Tedavisi