Dişeti Flep Cerrahisi

Gelişmiş diş eti hastalığı (periodontit) oluştuğunda, dişleriniz tehlikede demektir. Bu aşamada, onları çevreleyen bağlar ve kemik dokusu tahrip ediliyor ve hatta dişlerinizi kaybetmeye başlarsınız! Hastalık, temizleme gibi cerrahi olmayan tedavilerle kontrol edilemiyorsa, periodontal flep ameliyatı en iyi tedavi seçeneğiniz olabilir.

Flap cerrahisi, periodontal cepleri tedavi etmek ve onarmak için günümüzün önde gelen bir tedavi yöntemidir. Bu "cepler" nedir? Diş eti dokusunun dişlerden ayrıldığı dişeti çizgisinin altında kalan alanlardır ve zararlı bakterilerin üreyebileceği temizlenemeyen bir alana neden olurlar. Bu bakteriler dokuların iltihaplanmasına neden olur, bu da hassasiyet, kanama ve ağrıya neden olur. Tedavi edilmeden bırakıldıklarında, dişeti hastalıkları, dişi destekleyen kemik yapısının kaybı ve hatta sistemik (bütün vücut) problemler gibi bir dizi problem oluşturabilirler.

Periodontal cepler geliştiğinde, onlara ilk adım genellikle manuel veya ultrasonik bir enstrüman ile temizlik (ayrıca kök debridmanı) yoluyla yapılır. Eğer bu etkili değilse, o zaman periodontal cerrahi düşünülür. Flap cerrahisi, periodontal hastalık için bir tedavi değildir - ancak periodontal sağlığınızı korumayı kolaylaştıran bir ortam yaratmaya yardımcı olur. Ve diş eti hastalıklarına yatkın olsanız bile, evde uygun, profesyonel ve düzenli bakım, dişlerinizi mümkün olduğunca sağlıklı tutmanıza yardımcı olabilir.

Flap Cerrahisinin Hedefleri

Flep ameliyatının önemli bir amacı, cebin kendisini ortadan kaldırmak veya azaltmaktır. Buna erişmek için diş eti dokusuna flep benzeri bir kesi yapılır. Bu hastalıklı dokunun cebin içerisinden çıkarılmasını sağlar ve zararlı plak ve taşları (tartar) ortadan kaldırmaya yardımcı olan kapsamlı bir temizlik için dişlerin kök yüzeylerine erişim sağlar. Sonra, "kanat" kapatılarak alanı kapatılır. Bu hızla gerçekleşecek iyileşme sürecini başlatır.

Bir başka amaç hastalığa kaybedilebilen periodontal bağ ve kemik dokusunun yenilenmesidir. Yüksek teknolojik kemik grefti yöntemleri ve büyüme faktörleri olarak adlandırılan kimyasallar da dahil olmak üzere bunu gerçekleştirmek için çeşitli teknikler kullanılabilir. Bu yaklaşımlar, dişetinin normal biçim ve işlevlerine geri döndürülmesine ve dişlerin sağlıklı ve emniyetli şekilde tutunmasına yardımcı olur.

Flap Cerrahisi Prosedürü

Flap cerrahisi, bazen lokal anestezi altında, bazen oral anti-anksiyete ilaçları eşliğinde yapılır; Alternatif olarak, intravenöz bilinçli sedasyon altında uygulanabilir. Anestezi uygulandıktan sonra, dişetini dişlerden ayırmak için küçük bir kesi yapılır. Dış dişeti dokusu, köklere ve kemik dokusuna erişebilmek için nazikçe katlanır.

Sonra, iltihaplı dişeti dokusu kaldırılabilir ve diş kökleri temizlenebilir; gerekirse, alan antibiyotikler veya başka ilaçlarla tedavi edilebilir. Kemik defektleri greft materyali ile onarılabilir ve periodontal ligamanın uygun rejenerasyonu, fiziksel (bariyer membranlar) ve kimyasal (büyüme faktörleri) yöntemlerle teşvik edilebilir. Son olarak, insizyon kapanır ve işlem tamamlanır.

Deneyimli bir elle gerçekleştirilen flep ameliyatının bir çok faydaları vardır. Genellikle periodontal hastalığın hafifletilmesi ve ağız sağlığınızın korunmasına yardımcı olmak için tercih edilen tedavi yöntemidir ve dişlerinizi korur.

Dişeti Flep Cerrahisi