Dişeti Hastalığı

Bazı diş kayıplarının yaşlanmayla kaçınılmaz olduğunu düşünebilirsiniz. Aslında dişlerin hepsinin bir ömür boyu sürmesi mümkündür. Bu amaca ulaşmanın yollarından biri diş çevresindeki dokulara saldıran bakterilerin neden olduğu periodontal hastalığı önlemektir. Ne yazık ki diş hastalığına sahip olduğunuzu bile fark etmeyebilirsiniz, çünkü belirtiler her zaman dişlere göre belirgin değildir.

Günlük ağız hijyenini iyi tutmayan hemen hemen herkeste dişeti iltihabı oluşabilir. Tedavi edilmediği takdirde, bu bakteriyel dişeti enfeksiyonu, diş eti iltihabından periodontite kadar ilerleyebilir ve diş çevresindeki kemik kaybına neden olur. Kemik dokusu kaybolduğunda, dişeti dokuları dişlerden ayrılır ve bakterilerin yaşaması için daha iyi bir yer olan fırçanızın ve diş ipinin ulaşamayacağı küçük cepler oluşturur. Periodontal hastalık daha fazla kemik kaybına yol açtığından, diş kaybına neden olabilir. Bunun bir kısmının genetikle ilgisi var. İyi haber, periodontal hastalığın daha ileri safhalarda bile kontrol altına alınabilmesidir.

Periodontal Hastalık Belirtileri

Şunu anlamalısınız ki, özellikle sigara içiyorsanız (nikotin, kan dolaşımını azaltarak kanama dokularının şişmesini ve kan dolaşımını engelleyen) belirgin bir belirtisi olmayan periodontal hastalığınızın olabileceğini anlamalısınız. Yine de, bakılması gereken bazı önemli şeyler var:

• Kanamalar - Bazıları diş etleri kanadığında çok fazla fırçaladıklarından dolayı olduğunu düşünür. Çok sert fırçalama diş etleri için kötü olsa da, kanamaya neden olmamalıdır. Diş etlerinin kanaması diş eti hastalığının bir uyarı işareti olarak düşünülmelidir.
  • Kötü nefes - kötü kokuya neden olan doku arasındaki boşluklarda plakların toplanması, kokulu sülfür içeren bileşikler üreten bakteriler için mükemmel yaşam koşulları oluşturur.
  • Dişetlerinin kızarıklığı veya şişmesi - Dişeti iltihabı genellikle periodontal hastalığın ilk görünür işaretidir.
  • Çekilen diş etleri - Dişlerinizin eskiye göre daha uzun olduğunu fark ederseniz, diş eti dokusunun (dişinin dışına) çıkıp, dişlerinizin kökenlerini açığa çıkardığını görürsünüz.
  • Duyarlılık - Eğer diş eti çekilmesi varsa, açıkta kalan kökleri sıcak veya soğuğa karşı duyarlı hale gelebilir.
  • Periodontal apseler - Bakteriler periodontal bir cebe sığabilir ve alan irinle dolacak, şişmiş ve ağrılı hale gelecektir.
  • Gevşemiş dişler - Periodontal hastalık kemik kaybına neden olduğunda, dişler gevşeyebilir veya düşebilir. Eğer dişlerinizi aşırı sıkar veya gıcırdatırsanız dişlerinizi kaybedebilirsiniz.

Tedavi seçenekleri

Tüm periodontal terapi, oral hijyen tekniklerinin değerlendirilmesi ve bunları iyileştirme talimatı ile başlar, plağın ve kök yüzeylerinde bulunan herhangi bir kalsifiye tortu (tartar veya taş) mekanik olarak alınması izler. Bu, el aletleri ve / veya ultrasonik (yüksek frekanslı titreşim) aletler kullanılarak boyutlandırma, kök tesviye veya debridman olarak bilinen bir temizleme tekniği ile gerçekleştirilir. Yerel olarak uygulanan antimikrobiyal ürünler veya antibiyotikler, periodontal tedavinin çeşitli bölümlerinde iyileşme ve cep derinliğinde azalmaya yardımcı olmak için umut verici bir şekilde periodontal ameliyat ihtiyacını ortadan kaldırmak için de önerilebilir. Bazen, iltihaplı dişeti dokusu ile dişlerin arasında oluşan derin cepleri çıkarmak için cerrahi işlemler gerekebilir. Çeşitli sorunları ele alacak birçok farklı ameliyat türü vardır. Ve çoğu zaman, ameliyat sayısını ve tedavinin maliyetini azaltmaya çalışan prosedür kombinasyonları kullanılır.

Dişeti Hastalığı